duminică, martie 27, 2016

SEBASTIAN GHITĂ, ÎN 2014, DESPRE CAZUL COSMA- ALEXE- PĂVĂLEANU: "CUNOSC BINE POVESTEA, VĂ DATI SEAMA. NU TREBUIE SĂ MI-O DESCRIETI (...) DECI ÎI CUNOSC PE ACEŞTI OAMENI, CUNOSC CE S-A ÎNTÂMPLAT ÎN DOSAR"

Foto: captură interviu Hotnews

În Mai 2014, deputatul Sebastian Ghiţă, într-un interviu amplu acordat jurnalistului Dan Tapalagă ( Hotnews), singurul în care a vorbit despre reţeaua Cosma- Alexe- Păvăleanu ( click interviu Hotnews Mai 2014), a declarat următoarele:

DT: Dar dupa aia ati cunoscut pe foarte multi si ei arata in felul urmator. Acum incep povestile un pic mai complicate. In 2012 ati candidat la Prahova, apareati intr-un afis simpatic alaturi de presedintele Consiliului Judetean, il cunoasteti foarte bine, sub sloganul?
SG:
 E un exagerat cateodata. 

DT: Sub sloganul: Sa ne luam Romania inapoi. Ziceti-o, ca nu e asa de complicat. 
SG: 
Nu, sloganul era cu trai decent. 

DT: Va dau poza daca vreti.
SG:
 Stiu foarte bine afisul. Cred ca in momentul in care a dorit sa fac un pasaj rutier in colegiul meu a pus acel afis. 


DT: Acum, dl Cosma a fost luat de DNA - inainte sa-si ia Romania inapoi - dupa ce ati castigat alegerile, cam cu toata familia. Cu dl. Vlad Cosma, cu dna Andreea Cosma, fiica.
SG: 
Cunosc bine povestea, va dati seama, nu trebuie sa mi-o descrieti. 

DT: Nu ma indoiesc, dar eu acum vreau sa imi explicati putin care era legatura dvs. cu aceasta familie si cu inculpatii de acolo, si cu firmele de acolo. Descrisa reteaua Pavaleanu de catre procurori, ca o retea de evaziune fiscala, peste de 30 de milioane de euro. Este o suma, pentru dumneavoastra nu prea mare. Daca ati dat 90 de milioane unei persoane fizice, inclin sa cred ca 30 de milioane… mica. 
SG:
 Inseamna 30% din ea. 

DT: Deci cine pe cine a luat pana la urma inapoi? Dvs, Romania, dvs si dl Cosma, sau Romania pe baroni si pe oligarhi incepe sa ii ia asa, inapoi?
SG:
 Nu e o placere sa vezi oameni arestati sau oameni cu probleme. Dvs. pareti sa traiti o bucurie. Eu nu o trăiesc.

DT: Nu, eu traiesc o bucurie de cate ori se curata ceva din putregaiul celor 20 de ani asezat stratificat pe politica romaneasca si va dati seama ca asteptarile generatiei mele, care in parte se suprapune cu a dvs, astea sunt: sa se occidentalizeze, sa se curete Romania. 
SG: 
Cred ca toti ne dorim lucrul asta.

DT: Nu pare. Dvs. nu sunteti asa de satisfacut de pilda. 
SG:
 Nu sunt satisfacut de satisfactie. Sunt satisfacut, se intampla, dar nu satisfacut de satisfactia unora.

DT: Pai de ce sa nu fiti, ce are? Nu e o satisfactie sincera, nu e o bucurie fireasca dupa atatia ani de baltire iliesciana?
SG:
 Asa am invatat eu la mine in familie ca nu e bine sa te bucuri de raul altuia. 

DT: In referatul DNA apare stenograma unor convorbiri intre interlopul Razvan Alexe, inculpat in dosarul asta, si Adrian Alixandescu, functionar in CJ Prahova, convorbire in care Alexe sustine ca un anume Ghita a tipat sa fie trimise masini de deszapezire intr-o localitate afectata de ninsori. Va reproduc si dialogul, dar n-are rost.
SG:
 Il stiu foarte bine. 

DT: E vorba de dumneavoastra?
SG:
 Da. 

DT: Ati tipat la Razvan Alexe (foto)?
SG: 
N-am tipat la Razvan Alexe.

DT.: Dar i-ati telefonat.
SG:
 Nu, am vorbit cu altcineva. Daca va uitati in conversatie, Razvan Alexe spune ca am tipat eu.


DT: Alexe Razvan: Dar daţi-i un telefon lui REBELIS, ţipă GHIŢĂ, la Ştefeşti-Bertea e nenorocire! Am trimis eu două maşini d-ale lui CONI acolo. (…)Păi, dacă mi-a dat telefon GHIŢĂ mie, personal, să zic chestia asta, ce vrei să fac acuma, să-i zic lu’ ăla nu-ţi trimit?” Deci il cunoasteti pe Razvan Alexe?

SG: Personajul Razvan Alexe este un personaj destul de cunoscut in Ploiesti sau in Prahova. Da…

DT: Il cunoasteti?
SG:
 Da. 

DT: Cum l-ati cunoscut si pe Razvan Alexe? Numai dubiosi ati cunoscut pana acum.
SG: 
Ma rog, va cunosc si pe dvs. si nu cred ca sunteti dubios. 

DT: Nu ma cunoasteti. 
SG:
 Pai cam cum va cunosc pe dvs, cam asa il cunosc si pe Razvan Alexe. 

D.T.: Nu ma cunoasteti in sensul ca nu imi dati telefon sa tipati. Ii sunati pe alti colegi de-ai mei sa tipati la mine prin ei. Dar nu direct. 
Sebastian Ghita: Nu se intampla chiar asa. 

D.T.: Ba da, va spun eu mai incolo cum s-a intamplat. 
Sebastian Ghita: Daca vreti, facem schimb de experienta. 

D.T.: Deci cu Razvan Alexe (foto) cum a fost?
Sebastian Ghita: Deci ii cunosc pe acesti oameni, cunosc ce s-a intamplat in acel dosar. Reteaua nu este reteaua Pavaleanu( foto), este o retea de furat taxe si de extras bani cash din banci a unor mafii din Bucuresti.

D.T.: Ale cui sunt mafiile astea din Bucuresti?
Sebastian Ghita: Ramane sa descopere procurorii. Cu surprindere constat…

D.T.: Dar de unde stiti ca sunt ale unor mafii din Bucuresti?
Sebastian Ghita: Pentru ca m-am interesat de caz.

D.T.: Si ce ati aflat?
Sebastian Ghita: Cei mai multi bani din cele 30 de milioane vin de la firme din Bucuresti.
D.T.: Ale cui sunt aceste firme?
Sebastian Ghita: Nu stiu numele proprietarilor. 

D.T.: Ati zis ca v-ati interesat.
Sebastian Ghita: Stiu numele firmelor, sunt trecute toate in rechizitoriu. Firmele din Bucuresti au pompat in aceasta retea, iar unul din capete era acolo in Ploiesti, poate peste 30 de milioane, nu stiu bine. Ma surprinde ca nu incep procurorii sa se uite exact de unde vin banii. Chestiunea din Prahova…

D.T.: De unde stiti ca sunt mafii din Bucuresti, ca ati spus-o asa dintr-o data.
Sebastian Ghita: In rechizitoriu apar zeci de firme, peste 100, dintre care 20 sunt ale constructorilor din Bucuresti.

D.T.: Deci v-ati uitat ale cui sunt.
Sebastian Ghita: Sigur ca da. 20 sunt ale firmelor din Ploiesti, iar 80% sunt firme unele destul de cunoscute din Bucuresti. Si asta mi-a starnit curiozitatea si uitandu-ma pe rechizitoriu am constatat ca cea mai mare parte a banilor venea din Bucuresti si erau bani spalati pentru cei din Bucuresti.

D.T.: Dar cine erau oamenii astia?
Sebastian Ghita: Nu stiu care-s proprietarii firmelor, dar…

D.T.: Pai ziceati ca v-ati interesat.
Sebastian Ghita: M-am interesat de firme si de unde sunt ele. Dar sunt convins ca puteti afla foarte usor cine sunt cei din Bucuresti care spalau banii.


(foto: Gabriel Marian Anghel, zis "Ceaţă",  asociat Glar Contruct, coleg de liceu, prieten bun şi om de încredere al lui Sebastian Ghiţă)

D.T.: Pai va intreb asa: sustineti ca firma Glar Construct din Ploiesti, implicata si in alte scandaluri, nu va mai apartine. Dar cum explicati totusi ca toate veniturile acestei companii sunt transferate catre grupul Asesoft, controlat de firma dvs. printr-un offshore din Cipru, Minasee Holding, in care apare cumnatul dvs Ciprian Anastasescu (foto). Daca puteti explica. 

Sebastian Ghita: Sigur ca da. In primul rand, fara sa am toate informatiile, cred ca domnul Anastasescu este actionar direct acum la firma Asesoft, nu cred ca mai are niciun offshore. Offshore-urile au aparut cu mult timp inainte sa se vanda diverse parti din Asesoft si tineau pe de o parte de o nevoie de a aduce mai multe firme impreuna pentru putere financiara mai mare. Pe de alta parte, exista o anumite presiune din partea bancilor care vedeau diverse firme ca un grup de firme si exista o problema cu creditarea. Si atunci toti actionarii au luat aceasta decizie: domne’, hai sa facem in holding. La noi in Romania nu exista o lege de tip holding, in Cipru exista, asa am gandit atunci. Intre timp, fiecare si-a luat firma pe numele sau si s-a inchis aceasta discutie cu offshor-urile. Nu a existat niciun ban care sa se duca din Romania in vreun offshore, in Cipru sau in alta parte. 

D.T.: Dar, repet, toate veniturile Glar Construct, si va spun de ce fac legatura cu firma asta, de ce toate veniturile acestei companii sunt transferate catre Asesoft unde e cumnatul dvs?


Sebastian Ghita: In primul rand cred ca trebuie sa ii intrebati pe ei. Stiu si eu ce se intampla in trecut si cred ca pot sa va dau un raspuns. Nu stiu sigur 100%, dar de multe ori aceste firme avea imprumuturi de la unele la altele sau lucrau impreuna, aveau asocieri, in parteneriate. Deci nu e nimic spectaculos sau dubios faptul ca isi plateau bani de la unii la altii sau ca se sprijineau financiar si isi returnau imprumuturile. De pe vremea domnului Blejnar firmele astea au fost atat de ultra super para-controlate, incat ma indoiesc ca scapa dl Blejnar vreun lucru necurat pe care sa nu-l speculeze pentru a inchide firmele si pentru a le distruge. 

D.T.: Dvs. ati spus asa: toata reteaua Pavaleanu de fapt era controlata de mafii din Bucuresti.
Sebastian Ghita: Nu, ei pareau sa lucreze dupa un model bine impamantenit in Bucuresti si dupa parerea mea erau niste mici escroci. 

D.T.: Dar sunt legaturi care duc si spre firmele legate de companiile dvs. Firma Glar Construct, care vira bani in Asesoft,  a obtinut un imprumut bancar garantand cu un contract incheiat si cu firma Conti S.A., anchetata pentru spalare de bani si evaziune in dosarul Cosma-Pavaleanu si conectata la afacerile deputatului Vlad Cosma. Sunteti prieten cu el. 

Sebastian Ghita: Il cunosc si pe fostul patron de la Conti, a fost un coleg de-al meu de liceu cu doi ani mai mic si imi pare rau ca a ajuns in situatia aceasta.

D.T: Si de el va pare rau. Sa nu te bucuri de raul altuia.

Sebastian Ghita: Nu e vorba despre asta, este un tip educat, un tip desteptut si care muncea. Avea o firmulita mica destul de buna. I-o lasase tatal lui care a murit si cred ca a gresit, n-a fost atent, n-ar fi trebuit sa ajunga in situatia asta. 

D.T.: Firmele fondate de dvs, Sebastian Ghita, respectiv Asesoft International, Teamnet, 2k Telecom, Access net international, au virat peste 8 milioane de lei in firma Coneco Serv care n-are alte activitati decat relatiile cu firmele astea.

( Click anchetă Rise Project despre Coneco Serv, firma interpusă în circuit)

Sebastian Ghita: Nu cunosc foarte bine aceasta firma, dar din cate imi aduc aminte, pentru ca a existat discutia

D.T.: Dar de ce au existat viramentele acestea către Coneco Serv, investigată şi ea pentru evaziune şi spălare de bani in dosarul Cosma-Păvăleanu?

Sebastian Ghita: Din cate stiu eu, aceasta firma este firma care construiesti suporti pentru telecomunicatii nu doar pentru cei din grupul Asesoft sau pentru 2K, ci si pentru alte companii mari din telecom din Romania. Asa ca..

D.T.: Construieste suportii inclusiv ziceti si pentru dumneavoastra si de asta ati fi virat cei 8 milioane de lei…

Sebastian Ghita: Atat cat stiu eu. Cred ca sunt o firma de constructii metalice cu zeci sau sute de angajati. Nu cunosc foarte bine firma, dar nu este o firma care face parte din grupul nostru, in schimb nu este nici o firma fantoma. Este o firma care chiar lucreaza. 

D.T.: Nu este o firma fantoma, in schimb procurorii suspecteaza ca 5 milioane de lei din firma asta au plecat spre firmele …. in care s-au acumulat sute de milioane de lei, bani proveniti de la companii care deruleaza contracte publice sau pe fonduri europene ori sunt implicate in scandaluri rasunatoare ori apartin unor demnitari USD: ministrul IMM-urilor, Florin Jianu. Explicati-ne un pic, ca nu prea inteleg. Aveti vreo legatura cu societatile pe care procurorii le considera fantome, astea pe care le-am nimic?

Sebastian Ghita: Absolut nimic. Nicio legatura. Pe de alta parte, vreau sa va spun ca toti ne incalzim sub acelasi soare, Ploiestiul este un oras mic si daca te uiti cine cui a platit s-ar putea sa gasesti 500 de euro care au plecat dintr-o firma, au curs prin 7 firme si au ajuns nu stiu unde. 

D.T.: Te iau securistii la ochi repede, cum cresti un pic.

Sebastian Ghita: Da, se intampla. Ma rog, asta se intampla in 1997. 

D.T.: Acum nu se mai intampla?

Sebastian Ghita: Sper ca nu. 

DT.: Documentele interne de garantii bancare ale firmelor 2k Telecom si Asesoft International au fost autentificate la biroul notarial al Andreei Cosma (foto), fiica lui Mircea Cosma, amandoi cercetati penal?
SG: Nu cred ca e ceva ilegal in a autentifica niste acte. 

DT: Va spun eu de ce va intre toate astea. Cum se face ca va invartiti exclusiv in zone in care gasim interlopi, oameni cercetati, suspecti de evaziune fiscala de  sute de milioane, si totul a inceput la 25 de ani. 

SG:
 Cred ca folositi foarte usor cuvintele. Cand spuneti exclusiv generati perceptia ca eu nu ma intalnesc decat cu oameni din acestia. 

DT: Bun, taiati exclusiv. A fost o exagerare. 

SG:
 Ma intalnesc cu oameni care nu au avut niciodata probleme cu legea, dar ma intalnesc si cu oameni...

DT: Nu va cred ca intamplator v-ati intalnit cu tot grupul asta. 
( foto: Sebastian Ghiţă, în colţul mesei în Consiliul Judeţean Prahova, cu primarul Ploieştiului, Iulian Bădescu, cu Mircea Cosma, preşedintele Consiliului Judeţean şi cu Vlad Cosma, fiul lui Mircea Cosma) 

SG: Nu l-am cunoscut intamplator, eu pe domnul Cosma il cunosc foarte bine, era presedintele Consiliului Judetean.

DT: Tot ce am descris pana acum este o retea de oameni care se cunosc foarte bine, au incredere unii in altii, fac afaceri impreuna. 

SG:
 N-as putea spune ca dl Cosma ar avea incredere in vreunul din cei despre care ati vorbi, Alexe, Pavaleanu sau oameni de genul asta. 

DT: Ei, cum nu?
SG:
 Uitati, credeti-ma că, parerea mea este că din pacate, la 70 de ani a ajuns amestecat intr-o astfel de chestiune in care main-ul, principalele sume fraudate nu veneau din anturajul domnului Cosma. 

DT: Il considerati nevinovat? Cum il percepeti, ca pe un lider corupt?

SG:
 Cred ca a fost o persoana neatenta la relatiile copiiilor. Si in ciuda tuturor sfaturilor si discutiilor avute n-a reusit sa-si convinga copiii sa se departeze de acest anturaj. Pentru ca altfel n-ar fi fost afectati. 

DT: Altminteri domnul Cosma, sfant. 

SG
: Domnul Cosma nu e nici mai bun, nici mai rau decat orice alt presedinte de consiliu judetean din Romania. 

DT: Baron dur, garda veche. 
SG: E un tip de 70 de ani, a muncit 30 de ani pe vremea lui Ceasusescu si a mai muncit 20 de ani si acum, a facut si bune si rele, este un tip totusi cu o inteligenta as spune peste medie. L-am cunoscut inca din anul 2000, l-am convins sa faca un sistem informatic pentru tot judetul. O chestiune destul de avangardista pentru tot judetul. Am si ajuns la DNA pentru chestia asta...

DT: Si pe el l-ati convins. Din priviri, asa. 
SG:
 E funny povestea. M-am dus, am...

DT...prezentat o masina de spalat...
SG: 
...ciocanit la usa, mi-a spus tinere revino peste un an, nu avem multe pe aici prin judet, lasa-ma cu tablourile tale si informatica, dupa un an m-am dus din nou, exact dupa un an. A remarcat, a zis interesant ca ti-ai adus aminte si ai venit exact dupa un an, pentru asta te las sa faci o prezentare directorilor. Ma rog, m-am chinuit destul de mult, mi-a luat patru ani de zile sa reusesc acest proiect. Proiectul din pacate a fost oprit si e reluat acum pe bani europeni. 

DT: Inteleg ca nu-l considerati atat de vinovat pe el cat pe copii?

SG:
 Nu avea o relatie directa cu acesti oameni. Cred ca nu se mai intalnise cu ei de un an sau de doi, Cosma batranul. Stiti, denuntatorii sunt chiar cei care luau banii si taxele, procurorii facand o intelegere, daca ne spuneti ce faceati cu Cosma, ce se intampla in mod normal, conform noului Cod Penal, va vom reduce pedepsele, si multe lucruri i s-au pus in carca. 

DT: Dvs, firmele dvs sau controlate de apropiatii dvs au colaborat cu procurorii. 
SG:
 N-a fost cazul. N-am fost investigati in aceasta speta, nici eu si nici firmele. Suntem departe de aceasta chestiune. In sensul ca n-am avut nici eu ca persoana, nici firmele din cate stiu eu contacte, legaturi, lucrari cu acesti oameni. 

DT: Si copiii? Sunteti prieten cu Vlad Cosma. 


SG: De-a lungul timpului taica'su la indrumat sa se uite la mine si sa incerce sa invete, calculatoare, IT... L-am incurajat sa intre in politica, a candidat pe colegiul pe care candidase Adrian Nastase, aproape ca nimeni nu voia sa candideze. 

DT: I-a facut si campanie lui Adrian Nastase, impreuna cu Alexe, cu interlopul asta. Si el era bagat in campanie.  ( foto: Răzvan Alexe în campania lui Adrian Năstase)

SG: Da, a fost seful la vremea aia. Sa stiti ca oamenii astia certati cu legea nu sunt atat de prosti cat am crede. Si se folosesc de foarte multe ori de politicieni. 

DT: Prosti sunt astia, nu? Politicienii, ca se lasa folositi. 
SG: 
Cred ca da. 

DT: Ei sunt inocenti, nu-si dau seama ce fac. 
SG:
 La un moment dat nu, depasesc o linie. 


DT: Va dati seama ca rad cititorii in hohote cand vad ce prostii discutam noi acum. 
SG: Dvs. doriti sa discutam. 

DT: Pai deci interlopii se folosesc de politicieni si astia nu-si dau seama ce fac. Nu cumva e invers? Nu cumva politicienii se folosesc de interlopi ca sa faca ce nu pot face ei sau nu vor sa faca ei? 

SG:
 Cred ca este un lose-lose situation, pe termen lung, nu este un win-win, dupa cum vedeti. 
(...)
DT: Mai aveti un dosar cu Realitatea TV tot de santaj pe la Parchetul General…
S.G. Nici de acesta nu stiu.

Întreg interviul acordat în 2014 Hotnews cât şi pasajele indicate (19.00- 36.11 din partea I, 00.01- 2.49 şi 11.45-11.55 din partea II-a) mai pot fi urmărite pe direct pe adresa Hotnews ( click interviu Hotnews) sau pe youtube.con ( click interviu partea I, partea II, partea a III-a ).

Niciun comentariu: